avatar Ten blog rowerowy prowadzę ja, czyli kotu z Warszawy. Mam przejechane 7071.15 kilometrów, głównie po asfalcie, bo od paru lat tenże jakoś bardziej mi pasuje. Dorosłem do tego chyba bo wcześniej to było nic tylko las, las, las... Jeżdżę z prędkością średnią 21.50 km/h i wcale się nie chwalę, bo i nie ma czym :) .

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kotu.bikestats.pl

Marzec, 2014

Powoli do przodu...

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 0

Chciałem dobić do 500 kilometrów w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, ale niestety okazało się że w od rana było tyle zajęć że zdołałem "wyszarpnąć" tylko niewiele ponad 1,5 godziny na działalność rowerową. Dobre i to, bo jako że miałem zaplanowaną powtórkę trasy z zeszłej soboty (duża pętla do Słupii i z powrotem) to musiałem się spinać, co zaowocowało najlepszą w tym roku średnią na takim dystansie, i to udało się to wykręcić na Pokraku! Miałem straszną radochę z jazdy - była piękna pogoda, pod kątem wydolnościowym jechało mi się świetnie, a i sama trasa bardzo mi pasuje widokowo i pod kątem urozmaicenia. Czyli same plusy.
Poza tym okazało się że z użyciem SPDów jestem w stanie rozpędzić Pokraka do ponad 55 km/h. Fakt faktem, że z górki :) ale jeszcze była opcja przyspieszyć, tylko spietrałem bo asfalt na tym zjeździe nie jest za specjalny. Przy tak małych kołach każda większa dziura to jednak potencjalna katastrofa....

Route 2 534 142 - powered by www.bikemap.net

Kategoria Trening, Do 50 km

Treninguniunio ;)

Piątek, 28 marca 2014 · dodano: 28.03.2014 | Komentarze 0

Poranne kręcenie bez zaplanowanej trasy i dystansu (miałem okolice 2 godzin i cyrklowałem żeby tego nie przekroczyć). Noga powoli zaczyna podawać, choć naturalnie w jedną stronę było z wiatrem, a z powrotem pod wiatr... fajne by było gdyby za którymś razem udało się mieć wiatr w plecy w drodze powrotnej, może pod koniec nie byłoby tak czuć efektu "odcinania prądu".
Średnia byłaby lepsza (27...?) ale oczywiście zafundowałem sobie "objazd" kilka kilometrów po wertepach, w błocie i kałużach, i średnia klękła. I muszę jeszcze umyć rower z całego tego syfu.

Z pozytywów - po pierwsze przestaje mnie dusić alergia, może za niedługo całkiem odpuści; a po drugie, to chyba właśnie zaliczyłem jeden z dłuższych w moim życiu przejazdów bez zsiadania z roweru - jakoś nie pamiętam czy kiedyś zrobiłem bez odpoczynku więcej kilometrów:)

Trening "na siłę"

Czwartek, 27 marca 2014 · dodano: 27.03.2014 | Komentarze 0

...czyli że nie bardzo mi się chciało, ale jednak poszedłem na rower. I jak zwykle, po ok. 50 m zaczęło mi się chcieć :) nie żebym tam rekordy bił, ale zawsze.
Oczywiście jeszcze przed startem okazało się że baterie w Garminie zeżarło, tak że za tracklogger robiła moja Lumia z Endomondo - minus taki, że nie stopuje zliczania średniej na światłach, więc nie jest to średnia ruchu, ale średnia całości. No i jak na takowąą, to jest akceptowalna.
A na marginesie - sumie fajna sprawa to endomondo! Jechałem z jedną słuchawką w prawym uchu i słuchałem sobie radia, a co kilometr dostawałem głosowy raport ile przejechałem, w jakim czasie, i ile zajęło mi przejechanie ostatniego kilometra. Motywujące :)

Pętelka po... pagórkach?!

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 0

Wymyśliłem sobie dziś rano, że na trening wybiorę się w stronę Słupi, żeby móc zrobić w połowie dystansu regeneracyjne "międzylądowanie" u dziadków mojej Żony:) Plan wykonałem, ale nieco inną droga niż zwykle, tak aby przedłużyć dystans, który standardowo na tej trasie wynosi około 35-37 km. Wyszło coś takiego:
Route 2 524 804 - powered by www.bikemap.net
Standardowa trasa do Słupi którą dość często zaliczam jest dość płaska. Zdarzają się na niej okazjonalne pagórki, ale nie jest to nic o czym warto by wspominać. A tutaj okazało się że zrobiłem łącznie 130 m przewyższenia - nieźle, jak na łódzkie i Pokraka, który do podjazdów stworzony nie jest... SPDy baaardzo się przydały.
Po drodze napotkałem ciekawy kościół w Janisławicach LINK , jak się okazuje jego najstarsze części datowane są na XVI w.
Tu kościół w wersji HDR:
 photo 2014_03_22_10_19_28_HDR1.jpg
A po powrocie udało się jeszcze uchwycić jeden z dowodów, że wiosna już oficjalnie przyszła :)
 photo WP_20140322_16_21_36_Pro.jpg
Ogólnie biorąc, udany wypad. Alergia mnie nie skatowała totalnie, choć czułem że nie oddycham całkiem swobodnie, no i udało się utrzymać średnią w granicach normy (jak na 20-calowe kółka...).
Może jutro reż uda się wyskoczyć choć na chwilkę... zobaczymy.

Luźna wycieczka po Warszawie

Piątek, 21 marca 2014 · dodano: 21.03.2014 | Komentarze 0

Poszlajaliśmy się z kumplem po Wawie... nie mieliśmy zapędów na rekordy prędkości, więc średnia taka se.

• Sprzęt Pokrak

W stronę burzy i z powrotem

Sobota, 15 marca 2014 · dodano: 15.03.2014 | Komentarze 0

Dzisiejszy dzień (a właściwie załamanie pogody jakie zafundował nam niż, podobno z południa europy ???) nie sprzyjał rowerowaniu. Wiało jak fiks, drzewa w okolicach Skierniewic momentami mocno przyginało do ziemi, a jazda samochodem z wiatrem w bok oznaczała ciągłe "wężykowanie". Do tego oczywiście deszcz.
Ale były momenty przerwy, momenty kiedy wychodziło słońce, i wtedy świat wyglądał np. tak:
 photo fotor_16.jpg

Ale wtedy, oczywiście, nie miałem przy sobie roweru. Na szczęście zdarzyła się tego dnia jeszcze jedna przerwa z "zlewie" - i wtedy akurat miałem na podorędziu Pokraka. Szybka decyzja, i już jestem "w siodle", pedałując pod wcale jednak nie taki lekki wiaterek. Po 1,5 kilometra wyjeżdżam poza zabudowania, i widzę to:
 photo 2014_03_15_17_17_41_HDR3.jpg
Pojechałem jeszcze w stronę burzy około 2 km, i stwierdziłem że jeśli do tego wiatru ma dojść ulewa, to ja wysiadam :)
I wróciłem sobie z uśmiechem (i z wiatrem w plecy) do bazy, uznając rowerowy imperatyw za spełniony, wykonany i zaspokojony:)
Bywa i tak!

Treningowo...

Piątek, 14 marca 2014 · dodano: 14.03.2014 | Komentarze 0

Poranny trening - brak śniadania oraz wmoredewind w drodze powrotnej przytrzymały średnią poniżej 25 :( jutro musi być lepiej. No chyba ze będzie wialo. Shit.

Treningowo - relaksowo

Wtorek, 11 marca 2014 · dodano: 11.03.2014 | Komentarze 0

Udało się porankiem wyskoczyć na trening - średnia taka se, ale niestety wzdłuż Wisły powiewał sobie wiaterek... w jedną stronę było mistrzostwo świata oczywiście, a w drugą... Wmordewind. I ze średniej 28 zrobiło sie lekko powyżej 25 - ot, życie. Ale też i nie cisnąłem jak wściekły, bo nie chciałem zasypiać potem w pracy przed kompem :)

Rekreacyjnie z kumplem

Niedziela, 9 marca 2014 · dodano: 10.03.2014 | Komentarze 0

Popołudniowa rekreacja w towarzystwie kumpla - obaj byliśmy nastawieni na "rozkręcenie" się po długiej przerwie zimowej, a poza tym chcieliśmy sobie pogadac, wiec średnia nie powala. Milo jednak się jeździ w czyimś towarzystwie, samotne jazdy mi się gr troszku przejadly...