avatar Ten blog rowerowy prowadzę ja, czyli kotu z Warszawy. Mam przejechane 7071.15 kilometrów, głównie po asfalcie, bo od paru lat tenże jakoś bardziej mi pasuje. Dorosłem do tego chyba bo wcześniej to było nic tylko las, las, las... Jeżdżę z prędkością średnią 21.50 km/h i wcale się nie chwalę, bo i nie ma czym :) .

baton rowerowy bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy kotu.bikestats.pl

Marzec, 2012

Do roboty i z powrotem - Poznań

Czwartek, 29 marca 2012 · dodano: 04.04.2012 | Komentarze 2

To samo co poprzednio - 2,5 km w jedną, i 2,5 km w drugą. Miałem nawet koncepcję na wycieczkę po pracy, ale wiał taki wiatr że olałem sprawę, i skończyło się na tych 5 kilometrach...

Do roboty i z powrotem - Poznań

Środa, 28 marca 2012 · dodano: 04.04.2012 | Komentarze 0

Wypad do pracy i z powrotem do hotelu. Odległość prawie zero, bo hotel jest blisko poznańskiego biura :) Ale pytania "Co, z Warszawy na rowerze przyjechałeś?!" bezcenne:)

• Sprzęt Czarny Stefan

27.03.2012 Nocny rower na gościnnych występach - w Poznaniu :)

Wtorek, 27 marca 2012 · dodano: 04.04.2012 | Komentarze 0

Uff, ogarnąłem się trochę z robotą, sprawami ślubnymi itp, i mam wreszcie moment wolnego, więc pora uzupełnić bloga:)
W zeszłym tygodniu trafiła mi się podróż służbowa do Poznania, a że jakoś nie miałem ochoty pozbawiać się roweru na 4 dni, to stwierdziłem że wezmę rower ze sobą :) po krótkiej konsultacji z hotelem (okazało się że nie będzie problemu z przechowaniem)złożyłem tylne siedzenia w słuzbowozie i wrzuciłem do środka Czarnego Stefana.
(na marginesie - Czarny Stefan to nowy nabytek, który zastąpił BM Magic Sport. Ten ostatni będzie służył mojemu przyszłemu Teściowi do rekreacji na wiosce ;) rama 55cm lepiej pasuje do jego wzrostu niż do mnie...)
Po dojechaniu na miejsce i zameldowaniu w hotelu przebrałem się w rowerowe ciuchy i żegnany pełnymi podziwu zmieszanego z przerażeniem spojrzeniami pań z recepcji ruszyłem w ciemną noc :)
Poznania nie znam w ogóle, tak że trasę zaplanowałem sobie po prostu na GPSie, tak aby zahaczyć o centrum i stare miasto. W efekcie poznałem uroki rowerowania nocą po nieznanym mieście, skądinąd pełnym uroku, ale niezbyt przyjaznym przyjezdnemu rowerzyście. Poznań ewidentnie cierpi na przypadłość podobną do tej, którą obserwuję w Warszawie - ścieżki są kijowo zaprojektowane, poza tym zaczynają się i kończą "nigdzie", i generalnie lepiej jest walić asfaltem obok ścieżki (są od tej reguły wyjątki, oczywiście). W kilku miejscach trafiłem na pasy dla rowerów, świetny wynalazek który do Warszawy chyba jeszcze nie zawitał. Jechałem nawet legalnie kontrpasem rowerowym "pod prąd" ulicy jednokierunkowej dla samochodów:)
Wypad rowerowy wyszedł fajnie, choć wiatr wiał tego wieczoru konkretny i momentami przeszkadzał. Ale przynajmniej nie padało ;)
Fotki nawet byli, ale średnio wyszli, więc daje se spokój:)

trasa:
Kategoria Do 50 km, Nocny rower

Piątek, 23 marca 2012 · dodano: 24.03.2012 | Komentarze 1

Codzienny standard - jak do tej pory za każdym kolejnym razem jest szybciej, forma powoli wraca :)
Kategoria Do pracy, Do 50 km

Czwartek, 22 marca 2012 · dodano: 23.03.2012 | Komentarze 0

Kolejny dzień w którym służbowy blaszak nudzi się na parkingu pod domem ;)
BTW, okazało się że muszę pilnie wymienić klocki w tylnym hamulcu Stefana, chciałem lekko dohamować tuż przed zakrętem ("szykana" na ścieżce przy trasie siekierkowskiej) przy prędkości około 35 km/h, cisnę na dźwignię... i zero odczuwalnej reakcji :) zapomniałem że mam zaolejone klocki, a że tylnego hebla używam z rzadka, to nie mam mocnego ciśnienia aby je wymienić. Skończyło się na kontrolowanym przeskoku ze ścieżki rowerowej na chodnik przez "pas zieleni". Wygłupiłem się przed gościem na 29erze który od skrzyżowania z Czerniakowską siedział mi na kole... no nic, uczymy się całe życie :)

21.03.2012 Nocny rower

Środa, 21 marca 2012 · dodano: 22.03.2012 | Komentarze 4

Nowej świeckiej tradycji środowych Nocnych Rowerów czy też WOW (Tomuś wymyślił tę nazwę, ale zapomniałem od czego to skrót ;) hmmm chyba Wieczorny Objazd Warszawy...? Skleroza...) stało się zadość!
Tym razem wybraliśmy się do Powsina, tam zahaczyliśmy o ścieżkę zdrowia na której machnęliśmy parę ćwiczeń i przez Ursynów i Mokotów dotarliśmy do Tomka do domu. Tam zostałem poratowany banankiem i kilkoma łykami ciemnego Ciechana, bo kończyło mi się paliwo. Potem ruszyłem do domu, ale tym razem zamiast telepać się do początku ścieżki przy trasie siekierkowskiej pojechałem z Gagarina prosto, bocznymi uliczkami (w tym jedną wyłożoną prefabrykowanymi płytami betonowymi - na cienkich oponach bajka po prostu, dźwięk był taki jakbym pociągiem jechał;) dotarłem do ścieżki koło kościoła na Siekierkach. Stamtąd już klasycznie wróciłem do domu.
Ciekawostka - wiatr, który jeszcze po południu pomagał mi wrócić do domu, teraz odczuwalnie przeszkadzał, a byłem nastawiony na bicie mojego osobistego rekordu prędkości po płaskim... no se la wi ;)

i trasa:

Środa, 21 marca 2012 · dodano: 21.03.2012 | Komentarze 2

Kolejny wypad do pracy - lepsza średnia i maks po płaskim 45,8 km/h :) wiaterek w plecy na ścieżce przy Trasie Siekierkowskiej to jest to! Gorzej, że rano na kierunku Gocław - Mokotów ten wiatr to centralny "wmordewind", i do firmy przyjeżdżam z lekka zgrzany :)

Wtorek, 20 marca 2012 · dodano: 21.03.2012 | Komentarze 0

Pierwszy w tym sezonie dojazd do pracy na rowerku :) I powrót z wiatrem, maks po płaskim 42,4 km/h - "Stefan" idzie jak przecinak ;)

Dworki i pagórki - 18.03.2012

Niedziela, 18 marca 2012 · dodano: 20.03.2012 | Komentarze 5

Niedzielny wypad rowerowy z Druga Połową - udało nam się z rana wygospodarować kilka godzin na wycieczkę, choć plan weekendu był mocno napięty (kto miał okazje rozwozić po rodzinie i znajomych zaproszenia na swój ślub ten wie o czym mówię...).

Trasa wyszła całkiem przyjemna, w pierwszej części praktycznie całkowicie płaska, z trzema przerywnikami w postaci dworków w Trzciannej i Nowym Dworze (do obu nie da się niestety nawet podejść) i drewnianego kościółka w Starej Rawie. Później ukształtowanie terenu zmienia się na łagodnie pagórkowate, z kilkoma przyjemnymi zjazdami (pomiędzy Kwasowcem a Wolą Wysoką, a później pomiędzy Julkowem i Nowymi Rowiskami). Podjazdy oczywiście też są :) - wszystkie dość łagodne, ale miejscami dłuższe niż można by w tych okolicach oczekiwać (wyjazd z Julkowa - podjazd na moje oko długości ok. 1 km).
Pogoda była piękna, tak że udało się "cyknać" kilka fotek:

Okolice Trzciannej - widać że przyroda jeszcze nie "ruszyła"

Dwór w Trzciannej

Trasa zahacza o Bolimowski Park Krajobrazowy

Kościół w Starej Rawie - akurat trafiliśmy na mszę

i trasa:
Kategoria Do 50 km, Wycieczka

• Temperatura -4.0°C

Nocny Rower 07.03.2012, czyli "Lasso" :)

Środa, 7 marca 2012 · dodano: 08.03.2012 | Komentarze 0

Uprzedzając pytania "czemu lasso" proszę o rzut okiem na trasę wczorajszego wypadu:) Nie jest to klasyczna "pętla", i chyba taka nazwa najlepiej odpowiada rzeczywistości...
Co do samej wycieczki - kolejna środowa impreza cykliczna z serii "nocny rower" - z Gocławia wzdłuż trasy siekierkowskiej, potem premia górska ;) na Belwederskiej, zjazd Agrykolą i potem wzdłuż Wisły, prawie do samego mostu północnego. Dalej się niestety nie dało, ścieżka rowerowa była zamknięta. Powrót do domu nad Wisłą i mostem świętokrzyskim, ścieżką przy stadionie i pustymi ulicami Pragi Południe.
Pierońsko zimno było tej nocy, dotarłem do domu bez czucia w palcach stóp, ale odmrożeń nie odnotowano;)
Jeszcze krótka uwaga nt. ścieżki rowerowej nad Wisłą - w nocy przydaje się tu solidne oświetlenie, zwłaszcza przy większej prędkości. Znamy ten szlak z kumplem jak własną kieszeń, ale mimo to korzenie przerastające asfalt potrafią niemile zaskoczyć - na znacznej części ścieżka jest w ogóle nie jest oświetlona.